REKLAMA
Znaleziono 3032 wyników
Kanadyjski Bombardier będzie produkował we Wrocławiu nadwozia do hybrydowych lokomotywartykuł
Pokaż artykuł
Kanadyjski Bombardier będzie produkował we Wrocławiu nadwozia do hybrydowych lokomotyw
Kanadyjski koncern Bombardier podpisał wart 133 mln euro kontrakt na dostawę do USA 17 lokomotyw hyb...
[Wrocław] Kolejna wielka inwestycja: będą u nas produkować nadwozia do szybkich pociągówartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Kolejna wielka inwestycja: będą u nas produkować nadwozia do szybkich pociągów
Bombardier Transportation Polska, specjalizujący się w rozwiązaniach dla transportu szynowego i lotn...
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]
Niecały rok temu w spółce CPK rozpoczęły się duże zmiany. Po urealnieniu harmonogramu inwestycji, projekt jest konsekwentnie realizowany. W tym czasie podpisanych zostało kilkadziesiąt ważnych umów. Pozyskano setki hektarów gruntów, a także milionowe dotacje z Unii Europejskiej. Zaprezentowano nowy projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego oraz preferowane przebiegi nowych linii Kolei Dużych Prędkości.
CPK: W 2026 r. ruszą przetargi na ponad 40 mld złartykuł
Pokaż artykuł
CPK: W 2026 r. ruszą przetargi na ponad 40 mld zł
Plan postępowań inwestycyjnych spółki CPK zakłada, że w latach 2026 - 2028 uruchomionych zostanie niemal 100 postępowań o wartości powyżej 1 mln zł netto każdy. Tylko w 2026 roku orientacyjna wartość przetargów sięgnie ok. 40 mld zł. Największe z nich mają dotyczyć m.in. robót budowalnych na linii kolejowej Warszawa – Łódź oraz budowy dróg i infrastruktury lotniskowej. Całość oznaczać będzie wdrażanie innowacyjnych technologii, nowe inwestycje i miejsca pracy. Inwestycje te staną się również kołem zamachowym rozwoju polskiej gospodarki.
Koleje „małe”, ale ważne - rządowe wsparcie dla wąskotorówekartykuł
Pokaż artykuł
Koleje „małe”, ale ważne - rządowe wsparcie dla wąskotorówek
Ministerstwo Infrastruktury przygotowało regulacje prawne, które umożliwią dofinansowanie kolei wąskotorowych. Regulacje stanowią część większej zmiany przepisów i znajdują się w projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz ustawy o Funduszu Kolejowym. Celem wprowadzonych zmian jest efektywne wsparcie kolei wąskotorowych w Polsce.
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkini
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny.
Dworzec "Częstochowa Główna"inwestycja
Pokaż inwestycję
Dworzec "Częstochowa Główna"
Częstochowa, Śródmieście, Aleja Wolności 21
[Przeworsk] Remont Dworca PKP S.A.inwestycja
Pokaż inwestycję
[Przeworsk] Remont Dworca PKP S.A.
Przeworsk
Kolejowy tunel dalekobieżny w Łodzi z pozwoleniem na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Kolejowy tunel dalekobieżny w Łodzi z pozwoleniem na budowę
Spółka CPK otrzymała kolejne pozwolenie na budowę dotyczące tunelu dalekobieżnego w Łodzi. Decyzja dotyczy najważniejszego elementu inwestycji: drążenia pod centrum miasta ponad 4-kilometrowego odcinka dla Kolei Dużych Prędkości. W związku z innymi etapami tej inwestycji w Łodzi trwają już prace budowlane.
Dworzec kolejowy PKPinwestycja
Pokaż inwestycję
Dworzec kolejowy PKP
Koluszki, Kolejowa
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną pociągów na projektowanej linii „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Poznań / Wrocław z 250 do 350 km/h. Jak wynika z Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego, geometria toru umożliwi osiągnięcie prędkości powyżej 300 km/h na 81 proc. trasy z Warszawy do Poznania i 71 proc. trasy do Wrocławia. Różnica w czasie podroży w porównaniu do 250 km/h i dwóch dodatkowych zatrzymaniach na każdej z tras wynosi 40 minut.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Kolej w Podlaskiem – rekordowe inwestycje i historyczne powrotyartykuł
Pokaż artykuł
Kolej w Podlaskiem – rekordowe inwestycje i historyczne powroty
Do Łomży po ponad 30 latach wróci kolej pasażerska. Na trasie Białystok-Ełk dojdzie do największej inwestycji w historii polskiej kolei. Zmienia się też infrastruktura w mniejszych miastach jak Hajnówka, Sokółka, Mońki czy Grajewo. W środę (5.03) marszałek Łukasz Prokorym i wicemarszałek Marek Malinowski rozmawiali na temat bieżących oraz planowanych inwestycji w infrastrukturę kolejową w regionie z przedstawicielami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Legnica: Rozstrzygnięto przetarg na budowę hali serwisowej Kolei Dolnośląskich [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Legnica: Rozstrzygnięto przetarg na budowę hali serwisowej Kolei Dolnośląskich [WIZUALIZACJE]
We wrześniu ruszy budowa nowej hali serwisowej Kolei Dolnośląskich w Legnicy. Generalnym wykonawcą t...
firma
Pokaż firmę
Koleje Dolnośląskie S.A.
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszuartykuł
Pokaż artykuł
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu. W odpowiedzi na pojawiające się w przestrzeni publicznej nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu spółka informuje, że inwestycje CPK nie wpłyną na funkcjonowanie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz ani Pratt & Whitney.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
 Otwarto oferty w przetargu na drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Otwarto oferty w przetargu na drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce
W sumie pięć ofert wpłynęło na budowę tunelu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 85 w Łodzi. Teraz rozpocznie się proces sprawdzania i weryfikacji ofert, którego długość będzie zależna od jakości złożonych dokumentów. Jest to największy jak dotąd opublikowany przez CPK przetarg na roboty budowlane, w ramach którego powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w II połowie 2025 roku.
[Wrocław] Remont elewacji Dworca Świebodzkiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Remont elewacji Dworca Świebodzkiego
Wrocław, Stare Miasto, pl. Orląt Lwowskich
Sieradz bardzo zyska na inwestycjach kolejowych CPKartykuł
Pokaż artykuł
Sieradz bardzo zyska na inwestycjach kolejowych CPK
Do Sieradza wjadą pociągi Kolei Dużych Prędkości, które połączą to miasto z Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. Dyskutowana była także obsługa województwa łódzkiego regionalnymi ekspresami wykorzystującymi linię dużych prędkości. Obsługa kolejowa Sieradza to jeden z głównych tematów dzisiejszych konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy z udziałem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
REKLAMA